سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: اعتقادم این است که قانون‌گذار برای قانون‌گذاری باید از عاطفه و احساس  فاصله بگیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی – قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید کاظم دلخوش‌‌اباتری سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در همایش آثار طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار بر نظام حقوقی و قضایی کشور اظهار کرد: اعتقادم این است که قانون‌گذار برای قانون‌گذاری باید از عاطفه و احساس  فاصله بگیرد من با آن‌چیزی که امروز در مجلس اتفاق افتاده است مخالفت کردم. 

وی ادامه داد معتقدیم شغل باید ایجاد شود اما در تعریف شغل خلط مبحث شده است؛ قانون اجرای اصل ۴۴ برای پیشگیری از انحصار و اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری تدوین شده اگر حرف ما این است که وکالت و دفترخانه شغل محسوب می‌شود حاکمیت نباید طبق  اصل ۴۴ در آن دخالت کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وکالت یک شغل تخصصی است و با کار اداری تفاوت دارد  در کار تخصصی آدم  تازه کار نمی‌تواند وارد شود و در حال حاضر هم تعدادی وکیل کار خودشان را به درستی انجام نمی‌دهند. 

دلخوش با بیان اینکه قانون‌گذار باید فرهنگ داشتن وکیل را ترویج کند اظهار کرد: انجام این کار  تخصص قوه قضائیه است ما در مجلس لایحه و طرح داریم، لایحه را دولت و قوه قضائیه می‌توانند به مجلس بیاورند اگر مجلس طرحی را به مجلس بیاورد بار مالی بر آن مترتب است اما قوه قضائیه می‌توانست به این موضوع ورود کند. 

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار